Michaela Sandra Vesterlund

Alla inlägg under januari 2012

Av Michaela Vesterlund - 31 januari 2012 20:07


Nya bilder på mammas och pappas rum när det är så gott som färdigt.

Ser väldigt ljust och tråkigt ut på bilderna dock..

Men så är inte fallet, ni förstår säkert!


 


 


 



Av Michaela Vesterlund - 31 januari 2012 19:47



Någon har redan skrivit i min mössa :')

Jag älskar dig med, hjärtat!



   



MYYYYYYYYYYYYYSEEER MED SIIIMIN!

Av Michaela Vesterlund - 31 januari 2012 18:44

Jag hatar att åka buss när jag är trött och
alla småbarn spelar musik på högsta volym i bussen.
Jag kan tom med bli irriterad på alla tretton, fjorton
åringar som håller på att pussas och sliska bakom mig. 
(annars så stör jag mig inte på det)
Ni förstår säkert, ungefär som att det mitt öra dom pussas med
eller slickar i.. Neej, fy! Inte humör för det denna dag..
Jag är trött och tänkte försöka sova en stund på bussen.
MEN ICKE!
Men alltid så stör jag mig på afrikanen (han är typ 50år)
som åker bussen varje morgon. Bussen är nästan alltid full,
det finns kanske 7 platser lediga. Och så tittar han hela tiden
ut genom fönstret när bussen ska plocka upp någon för att se
om det är en kille eller en tjej som ska kliva på.
Är det en kille så sätter han sig så han tar upp båda
säterna för att killen inte ska sätta sig vid honom. 
Och om det är en tjej, så tränger han in sig så att tjejen ska sätta
sig vid honom. Sen när tjejen väl sitter där så sitter han och tittar
hela tiden och verkligen glor. Samtidigt som han brer ut sig för att typ
nudda henne, alltså ha någon kroppskontakt.
Läskig människa!
Även en sak som jag ska fixa när det gäller bussåkande
är ett sittunderlag..
Känns så ofräscht att sätta sig på ett säte när
man inte vet vem som har suttit där innan.. 
Kan vara precis vilken ofräsch människa som hellst.
Så ett sittunderlag ska fixas!
Låter som en grinig kärring..
Men alla som är trötta och har sån huvudvärk så det känns
som att hela huvudet ska sprängas förstår mig nog!
Menmen, egentligen behöver jag ju inte åka buss.
Kan ju ta min egen bil, men tjänar så mycket på att åka buss
när jag väl åker gratis med bussen. Istället för att tanka bilen!
Menhursomhellst så saknar jag min älskling jätte mycket!
Daniel, jag älskar dig <3

Av Michaela Vesterlund - 30 januari 2012 19:47


Hjärtat har åkt till Boden nu :(

Men kommer förhoppningsvis hem om ca. 2 veckor..

Ledsentjej! Saknar redan min lilla bebis <3


Jennifher är här, och vi har myst ner oss i min säng

och tittar igenom lite youtube-klipp och massa annat.

Dålig humor som vi har så kan vi inte annat än att skratta

ihjäl oss till "SIMIN"!



Av Michaela Vesterlund - 28 januari 2012 15:18


Nu kom hjärtat hem efter en skotertur med Stefan, så nu ska vi fika.

Sen ska vi bara ta det lugnt och se på någon bra film :')

Myys!



Bild från när hjärtat rev tapeter på mitt rum <3

 


 

Av Michaela Vesterlund - 28 januari 2012 14:41


Ligger kvar i sängen hemma hos hjärtat,

medans han och Stefan nyss gick ut för att åka skoter.

Jag ligger också och drömmer mig bort till den dagen

då man får inreda, bygga, tapetsera, göra om och handla till sitt eget hem.

Göra det personligt, så som vi vill ha det :')

Så jag satt och tittade igenom en massa sidor på intenet och kom

fram till att jag fortfarande fastnar för det stilrena.

Svarta eller vita möbler och tapeter, men det ska dock vara några färgklickar här och där också,

tex kuddar, ljus, plädar, tallrikar, mattor, sängkläder, gardiner och blommor

som ska ha en fin, varm färg som passar in.

Små detaljer som ska göra mycket, men det ska ändå se väldigt stilrent ut

och på något sett ska det också se väldigt exklusivt ut.

Satt och tittade på svarta eller vita kök och svarta eller vita badrum.

Och båda färgerna gör ju så att det blir sjukt snyggt.

Sparade lite bilder på det jag hittade, men vill absolut inte ha precis som

på bilderna, utan det var mer för att jämnföra vilken färg av svart eller vit

som var snyggast och så.



Egentligen är ju alla badrum och kök snygga på bilderna,

men ändå långt ifrån vad jag drömmer om.

Tittade även lite på möbler på internet och hittade lite som jag

tyckte såg bra ut, dock inte heller helt vad jag hade tänkt mig.

Plus att det är typ trippelt så mycket mer möbler jag vill ha.


 


Men några liknande möbler vill jag ha..

Gaah! Jag tycker det är så roligt

att sitta och drömma hur man kan inreda och fixa sitt hem sen.

jag blir glad bara jag tänker på det!

Får fixa mig ett väldigt bra betalt jobb och lära mig att spara pengar,

så kanske det blir verklighet när jag blir äldre.


Ända sen jag var liten (och nu pratar jag jätte liten) så älskade jag att göra om och inreda.

Så jag möblerade mitt rum hur många gånger som helst i veckan och tillslut

hotade mamma med att hon skulle spika fast mina möbler i väggar och golv

så jag inte kunde möblera om något mer, eftersom att jag förstörde möblerna

för att jag drog dom fram och tillbaka varje gång jag möblerade.

Mamma kunde ha köpt,  t ex några fina bordslampor, kuddar, blommor,

ljus m.m, som jag kunde gå och ställa in fint på mitt rum.

Mamma vart dock inte så glad, vilket jag kan förstå, men jag

älskade/älskar att inreda och möblera. Mina småsyskonsrum

kunde vara stökiga och mamma eller pappa bad dom städa sina rum,

men oftast så var jag snabbt inne på deras rum och städa för då visste jag att

jag även kunde möblera om och inreda rummen på samma gång.

Kommer nog aldrig sluta tycka att det är roligt att hålla på med

inredning!

Av Michaela Vesterlund - 26 januari 2012 18:50


Plockade ihop lite och rensade lådorna i min "walkin closet".

Så allt som jag inte ska ha eller inte ville ha är slängt.

Skönt att det är gjort!

Lite bilder efter att jag rensat,

finns dock mer saker som är kvar, men orkade inte knäppa på allt.


 


 

Kammar, borstar, plattång, volumaster, locktång, hårspännen, hårklämmor och gummisnoddar

var det som fick stanna kvar.


 



 

Mycket slängdes, men detta vart kvar,

sedan tvättade jag allt smink och sminkpenslarna.


 

Inte riktigt rensad, lådan är full och det kändes bara jobbigt.

så allt detta fick bli kvar.


   

Några halsband som jag fått <3



Av Michaela Vesterlund - 26 januari 2012 18:44


Lite bilder på mammas och pappas nyrenoverade rum

(Dåliga bilder, dåligt ljus. Men den får gå ändå)


       

Dock var inte listerna på sin plats runt fönstret och i taket när jag tog bilderna.

Disa har rört runt kuddarna i sängen

Och den svarta spegeln ska upp på väggen.


Ovido - Quiz & Flashcards