Michaela Sandra Vesterlund

Alla inlägg under april 2011

Av Michaela Vesterlund - 27 april 2011 20:00



Daniel Gidlund

jag älskar dig mer än allt annat


21 januari 2010 - 15 månader

& en underbar framtid framför oss!

Av Michaela Vesterlund - 27 april 2011 09:18


Hejsan!


Som jag skrev igår "nu ska jag promenera bort till

mormor för att börja med skrapningen".

sagt och gjort, så tog jag på mig skorna och

gick från Österforse till mormor. Vilket jag inte skulle ha gjort!

För väl framme i Långsele så hade jag så otroligt ont i hälarna.

Och det var ju inte så konstigt eftersom att jag hade jätte stora

skavsår som var ganska djupa. Inte skönt!

Men hursomhellst så var det så precis att mamma

skulle på byn, så hon plockade upp mig efter vägen.

Sen åkte vi hem till mormor och morfar, men dom var

inte hemma. Så då följde jag med mamma hem, och sen kom

hjärtat dit på sin lunch och han hade paket med sig till mig.

En hårspray och en värmeskyddande spray för håret.

Jag verkligen behövde det! Och min pojkvän är verkligen

världens bästa <3 Sen skjutsade hjärtat, mig och Daniella

till mormor. Så började jag skrapa huset, och som sagt så

har jag ju världens bästa pojkvän som kom och hjälpte mig

att skrapa  efter att han har jobbat i 8 timmar och sedan slutat

sitt jobb för dagen.Och mycket fortare fick det med huset.

Åhh, jag älskar honom av hela mitt hjärta <3

& snart ska vi förhoppningsvis utomlands igen!


Men nu ska jag städa ihop på hjärtats rum,

ta på mig ett par bra skor och sedan promenera

in till Långsele igen!


Av Michaela Vesterlund - 26 april 2011 09:36


Halloj!


Nu sitter jag här och ska strax duscha och så,

medans hjärtat är på jobbet.

Och jag är fortfarande lite arg och less,

eftersom, att igår så hjälpte hjärtat mig att försöka

överföra bilderna från min kamera.

Och det gick ganska bra från början, och vi var jätte glad.

Tills vi insåg att bilderna raderades från minneskortet

och att datorn ej hade tagit emot dom.

Och jag som hade miljoner kort ;/

Menmen, that´s life!

Det var ju ingens fel, så ingen hade kunnat gjort det bättre.

Fast jag vart asglad när jag senare fick höra

av mamma att hon hade fixat jobb åt mig.

Alltså skrapa mormors stuga och måla den.

Och pengarna jag tjänar tar mig utomlands

och att jag kan skämma bort mig där nere.

Så då kommer jag till mitt älskade Alanya en

8:e gång i maj, och hur underbart är inte det (?)

Det kommer bli hur underbart som helst!


Men ja, nu ska jag fixa iordning mig för att

sedan promenera bort till mormor för att börja skrapa stugan!


Daniel Gidlund, forever after <3

Av Michaela Vesterlund - 25 april 2011 10:19


Hejsan!

Igår vart det mysgrillning på kvällen, på altanen

med hjärtat, mamma, Tatiana, Hassan, Lisa & Daniella.

Det var så otroligt mysigt med massa ljus +otroligt god mat!


Men nu, ska jag passa på att städa ihop lite här

medans hjärtat fortfarande sover <3

Ciao!

Av Michaela Vesterlund - 23 april 2011 10:15


Torsdag: Först var jag på skolan.

Sen kom hjärtat, Sara och Linus och hämtade mig i stan.

Och efter det så åkte jag och hjärtat hem till honom,

duschade och fixade iordning mig.

Sen på kvällen vart det mysdricka med hjärtat,

Emelie, Jonas, Willy, Molander och Jens.

Mycket trevligt!


Fredag: Jag klev upp och åkte med mamma till stan och handla lite,

medans hjärtat låg kvar och var bakis.

Sen åkte jag och mamma hem till oss och grillade kött, gjorde

mammas alldeles egna pastasallad, skar grönsaker och dukade fint.

Och sen kom hjärtat cyklandes hem till mig,

satt oss vid bordet och åt. Och det var verkligen jätte gott!

Sen ville hjärtat cykla, så vi cyklade till konsum.

Träffade Willy där, åkte lite bil med honom.

Sen åkte jag, hjärtat och Willy hem till mig.

Åt kladdkaka och efter en stund kom Lisa.

Och då satt jag, hjärtat, Willy, Lisa, Tatiana, Daniella, Amanda,

Mamma (och Sara och Moa en stund) ute på altanen hela kvällen. Mys!

Och sen åkte jag, hjärtat och Willy hem till hjärtat

och såg på film och somnade.


Lördag: Nyss vaknat, fikat och hjärtat och

Willy har åkt och skulle hjälpa med någon med att bära en tv.

Så jag ska alldeles strax duscha och fixa iordning mig

innan dom kommer tillbaka.

Sen får vi se vad dagen/kvällen har att erbjuda.

Men hjärtat och Willy vill att vi ska grilla och dricka.

Vilket kommer bli jätte mysigt!

Av Michaela Vesterlund - 19 april 2011 17:54

Hejsan!

Hjärtat skjutsade mig som vanligt till bussen imorse,

och det var bussbyte i stan vilket inte gick så bra!

Mitt busskort ville inte fungera, och jag tror att

denna busschaufför hade en väldigt dålig dag,

så jag klev av bussen och sket i att åka.

Satt mig inne på busstationen i en kvart,

innan jag bestämde mig för att gå hem (!)

Så, ja.. jag traskade från busstationen i Sollefteå,

upp till statoil, förbi sjukhuset, till granvåg,

sedan vidare till Österåsen, Hamre och efter

en väldigt lång promenad så hamnade jag på konsum i Långsele.

Tur var att Anton Malmsten kom dit, så jag kunde låna

hans telefon och ringa hjärtat.

Jag hade dock inga pengar på telefonen,

och hjärtat höll på dona och fixa och hade lite fullt upp,

så han hade inte ringt mig på efter vägen + att han trodde

att jag var på skolan. Så han tänkte just ringa mig när jag

ringde honom för då var han klar med allt.

vilket oflyt! för han brukar alltid ringa mig flera gånger

under dagen när jag är på skolan,

men just idag hade han fullt upp hemma. typiskt!

Men jag älskar honom lika mycket för det <3

Och ja, då kom han och hämtade mig på konsum,

och sen åkte vi hem och åt.

Efter det myste vi lite, och just precis åkte han och gymmade

och jag orkade dock inte följa!


Men sen när hjärtat kommer hem så ska vi baka

kladdkakemuffins, och mysa ner oss framför tv:n

och invänta vårat älskade BigBrother <3


Daniel Gidlund,

jag älskar dig av hela mitt hjärta!

Av Michaela Vesterlund - 19 april 2011 07:55

Hejsan!

Igår så åkte jag på skolan klockan, kom hem cirka halv elva.

Och då kom älsklingen och hämtade mig i stan <3

Sen åkte vi på konsum och han bjöd på fika,

och efter det åkte vi hem till honom och fjantade oss en massa.

Till slut kände vi att det var dags att hitta på något,

så vi bestämde oss för att möblera hans rum, städa det

och göra mysigt & det vart det verkligen vill jag lova!

Hela rummet känns mycket strörre, fräschare och bättre.

Så nu sitter man i soffan med trådlös mus och trådlöst tangentbord,

eftersom att datorn är inkopplad i hans fina tv som hänger på väggen :')

Vilket är awesome!

Kanon bra vart rummet tycker alla,

och vi vart verkligen super nöjd.


nej, nu ska jag krypa ner i sängen och mysa med

hjärtat en stund till innan jag beger mig mot skolan!

Av Michaela Vesterlund - 17 april 2011 20:12


Halloj!

Idag vaknade jag och hjärtat runt klockan halv elva.

Så otroligt fint väder det var som sken in i rummet,

dock väldigt blåsigt!

Vi gick ner och fikade macka och O'boy,

och gick sedan upp och städade rummet.

Sen gick hjärtat ut och tvättade Stefans bil så jag hoppade in i duschen,

sedan sminkade jag mig och lockade håret och tog på mig sommarkläder.

Gaaah, Jag vill ha sommar nununu!

Och efter det så åkte hjärtat och Linus och gymmade,

så jag umgicks med Saris så länge.

Sedan åkte vi hem, och hjärtat kokade ägg, skalade räkor, dukade fram

och gjorde fint. Riktigt gott var det, han är duktig min prins!

Och nu sitter hjärtat och ser på fenomen och jag kikar lite på datorn.

Men ska alldeles strax mysa ner mig i hjärtats famn <3

& invänta kvällens BigBrother!


Ne, nu vill söthjärtat mysa så bäst jag kryper ner hos honom nu <3


 


Ovido - Quiz & Flashcards