Michaela Sandra Vesterlund

Alla inlägg under oktober 2010

Av Michaela Vesterlund - 20 oktober 2010 20:23


Daniel <3 Michaela


Det var en solig aprildag för 9 år sedan.

Hilda fyllde år och skulle ha disco.

Jag kom dit ganska tidigt, det var inte så mycket folk där då.

Minuterna gick och allt fler människor kom.

När alla kommit så skulle vi ha lite danstävligar och så.

Det var väldigt roligt, tyckte jag.

Sen efter några timmar så var det dags för tryckare.

Alla tjejer skulle sätta sig ner, och killarna skulle bjuda upp.

Några killar hade valt vilka tjejer dom ville dansa med.

Jag satt och pratade med Vivianne,

sen kommer en kille fram till mig och frågar om jag vill dansa med honom.

Självklart så ville jag!

Där står jag på golvet och dansar med världens snyggaste kille, han var så fin.

Men jag hade aldrig sett han förrut, eller aldrig lagt märke till honom.

Ju längre vi dansade, ju varmare vart jag i hela kroppen.

Efter ett tag kände jag hur det verkligen pirrade i magen på mig.

JAG VAR KÄR! Kärlek vid första ögonkastet!

Efter att låtarna tog slut var det dags för att

gå och dricka lite dricka och äta chips.

Men kvar på golvet och dansade stod jag,

med världens snyggaste kille och dansade tryckare.

Även fast musiken tog slut, så stod vi där.

Ingen av oss ville släppa taget.

Så där stod vi hela kvällen, inte ett steg utan varandra.

Men tråkigt nog hade tiden bara rusat iväg

och pappa stod utanför och skulle hämta mig.

Vi pussades lite och så innan det var dags att gå ut.


Dagen efter ringer telefonen, och mamma ropar på mig.

Jag frågade henne vem det var, och hon svarade: Daniel, tror jag han hette.

Pirret i magen vart bara mer och mer.

Jag svarade och vi pratade ett tag.

Vi bestämmer att jag ska följa honom hem

efter skolan någon dag i veckan.


Pappa skulle skjutsa mig till Daniel.

Jag var så nervös, ville vara så perfekt jag bara kunde.

Daniel mötte mig vid deras infart.

Sen ville han visa mig deras blåa fina kojja.

Väl inne i kojjan, efter att han hade visat mig allt.

Så satt vi oss på golvet och pratade.

Sen pussade han mig, det var det mest lyckliga ögonblicket i hela mitt liv.

Vi gick sedan in, och då skulle han och Stefan spela pingis på köksbordet.

Så jag satt där och tittade på dom, det var riktigt roligt.

Sen gick vi upp på Daniels rum och la oss i sängen, pratade och myste bara.

Känslan var helt obeskrivlig!

Efter ett tag ropade Daniels pappa på oss, han sa att vi skulle komma ner.

Vi gick ner, och på bordet stod det fram dukat,

glass, strössel, chokladsås och självklart två tallrikar.

Gott var det verkligen!

Sen kom pappa och hämtade mig.


Dagarna och månaderna gick, och lika kär var vi.

Sen gjorde vi dock slut efter 5 månader och 22 dagar,

efter ett missförstånd på mitt disco.


Snart åtta år senare.

Började vi umgås tillsammans med Dennis och Sara, samt massa andra folk.

han kom och hälsade på lite då och då.

Skickade lite sms och pratade i telefonen.

Sen var det ju dags för fest på fc i Graninge.

Vi pratade hela kvällen och sov tillsammans den natten hemma hos Ludde.

Dagen efter åkte vi till Kramfors och åt på Sylos.

Det var så mysigt!

Dagarna gick och vi fortsatte att umgås,

skicka fina sms, ringde och sov med varandra.


Det var ju dock lite struligt för oss båda den tiden,

men det klarade vi tillsammans!

Den 21 Januari satt vi vårat datum <3

Sen gick det månad efter månad,

skrattade, hade kul och gjorde allt tillsammans.

Sen i maj, vart det en väldigt jobbig period för mig.

Sånt som ingen egentligen vill gå igenom.

Men jag hade inget val.

Efter den perioden, mådde jag verkligen psykiskt dåligt.

Allt var verkligen skit.

Sen bestämde vi oss för att åka utomlands,

det var den bästa tiden i mitt liv.

Allt vände, allt var bra, jag kände mig glad och lycklig!

Sen kom vi hem, efter några dagar började det igen.


Jag började tappa känslor för den människan jag skulle kunna offra allt för.

Träffade då Crille som jag kände mig glad med en stund.

Daniel skickade sms på sms varje dag.

Men jag svarade inte.

jag ville inte!

Jag visste att jag skulle börja må dåligt igen.

Han skrev och skickade fina bilder,

gjorde en fin video med allt som vi gått igenom.

han ringde och var ledsen gång på gång.

En dag sa jag till honom: Det kommer aldrig att bli vi igen, Daniel!

Du måste släppa mig nu. jag kommer aldrig ta tillbaka dig.


Den dagen tror jag han insåg att han verkligen inte kommer att få tillbaka mig.

Så han började dricka oerhört mycket, för att dämpa sorgen.

Men det var då han gjorde och sa saker som han verkligen ångrar.

Saker han inte alls förstår varför han gjorde eller sa.

Men han hade inget att förlora.

han gjorde det för att glömma, försöka gå vidare.

Men han lyckades inte!


Ca.13 dagar senare kom han till mig och skulle hämta ett USB-minne.

Väl ute bestämde vi oss för att åka på byn och titta lite.

Sen åkte vi hem till mig, myste och pratade.

han åkte ifrån mig klockan 04.00

Sen följde jag honom ut.

Vi stod länge i regnet och kramades,

som när vi dansade tryckare.

Vi ville inte släppa taget om varandra.

Den dagen insåg jag att jag inte tappade känslor för honom.

Anldeningen att jag lämna honom var för att rensa mig själv lite.

jag behövde vara ifred, prova utvägar.

Ett misstag som jag ångrar djupt idag.

Något som jag aldrig kommer att göra om!


Den dagen förändrade allt,

jag kände lycka, jag mådde verkligen bra, bättre än någonsin.

Den människan jag verkligen uppskattar,

den människan som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta,

den som jag skulle kunna göra allt för..

jag kan verkligen inte leva utan honom,

jag vill inte leva utan honom!


Imorgon har vi vart tillsammans i 9 månader,

dom bästa nio månaderna i hela mitt liv.

Det ska vara han och jag föralltid, det har jag bestämt.

För ett liv utan min älskade Daniel är inte värt att leva.

Det finns inte för mig.


Det var han som jag träffade för 9 år sedan,

det var han jag skulle dela mitt liv med!


Känsla, lycka, trygghet & kärlek!

Det är du och jag, älskling <3



Daniel, jag verkligen älskar dig! <3


Tills döden skiljer oss åt!

Av Michaela Vesterlund - 11 oktober 2010 13:41

 

Daniel

 

     - you are the one and only! <3


Av Michaela Vesterlund - 7 oktober 2010 14:05

Ja, just nu sitter jag vid datorn och kikar på massvis med lediga 2:or.

Har hittat några intressanta, men ingen som jag riktigt fastnat för.

Daniel har följt med mamma till Övik, och jag orkade inte.


Börjar bli så trött på kvällarna, mornarna och dagarna.

Kan somna när som helst, bara jag lägger mig i sängen.

Igår somnade jag klockan åtta/halv nio,

men ändå tog jag mig inte upp imorse klockan sex när larmet gick.

Så skippade skolan idag.

Matlusten är inte heller sig lik,

känner mig aldrig hungrig men dock alltid sugen på kexchoklad.

Ont i både rygg och huvud.

Kanske börjar bli förkyld eller så är det bara en period,

allt visar väl sig förr eller senare.


Så pga allt detta så brukar det bli myspys för mig och älskling varje kväll.

Slå på en film, äta något gott och kramas! & bara vara med varandra <3


Snart börjar det även dra ihop sig till att bli jul och 18-årskalas för mig.

Så då på fredag den 17:e december så blir det

tårta med mina vänner & naturligvis härtat,

på lördag den 18:e december blir det

paaarty och krogen med vänner & hjärtat, 

Sen på söndag den 19:e december blir det

firande med familj, släkt och hjärtat.

Måndag den 20:e december drar jag och hjärtat till Sundsvall

och julshoppar, fikar och myser. kommer bli awesome <3

Den 22:a december får vi jullov, skööönt!

& den 24:e december är det ju en underbar dag, självaste julafton.

Den dagen tillbringar jag med hjärtat, familj, släkt och hjärtatsfamilj!

Även att den 21:a Januari så är det 1 år mellan mig och hjärtat,

tänk vad tiden har gått fort. Men det sägs ju att tiden går

fort när man har roligt, men det är ganska milt sagt..

jag bara älskar att vara med dig! <3


Men det bästa utav allt är att jag får dela varje sekund, minut,

timme, dag och år med den bästa killen på denna jord! <3

jag älskar han oerhört mycket, finner inga ord..

Föralltid! <3


* - Daniel Gidlund , Jag älskar dig! <3

Presentation


Michaela Vesterlund

21 januari 2010 - och en underbar framtid framför oss!
Jag verkligen älskar min Daniel ♥


Kärlek!

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Mina brudar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards